Monday, October 6, 2014

dulu kini selamanya

dulu kami langsung tidak berkawan
kami janggal berbual
ternyata kuasa Allah
aku sebilik dengannya
dan akhirnya keterasingan itu
buatkan kami berkawan

entah kenapa masa berlalu pantas
 jodoh persahabatan kami kuat
 ditakdirkan pula berpraktikum sama

dan setelah habisnya degree
kami membawa haluan sendiri
aku dengan kerja guru ganti
dan dia pembantu kosmetik
hehehe

masuknya kami ke menara gading
sekali lagi..
aku sebagai r.a
dan dia juga sebagai r.a
ternyata jodoh kami masih kuat


dan
perpisahan kali ini juga kerana Allah swt
aku di nogori
dan dia di johor
alhamdulillah
rezeki masing2

tetapi jodoh kami masih kuat
di peringkat sarjana
kami masih berkongsi penyelia tesis

itulah aku dan kawanku
dan selamat berjuang pada semua
dalam membantu mencorakkan anak2 di sk
perjalanan kita masih jauh
mari kita buktikan pada diri kita
kita mampu
(acely takut)

dan aku harapkan persahabatan ini masih kuat dan berkekalan
hingga ke Syurga.
Amin Ya Rabbal Alamin..


No comments: