Thursday, June 6, 2013

adakalanya tak semua orang perlukan kita

hm,,bunyi macam sedih
tapi tak pun sebenarnya..
hakikat hidup kau nak kau guna
kau tak nak kau boleh buat tak tau

kadang2 aku pelik
ragam manusia ini
kadang2 aku tolak ke tepi
personaliti individu ini
dan aku bangkitkan kata2
manusia hanya perlukan manusia lain ketika TERDESAK!!
yang senang. kau diagungkan
yang susah. kau diperbodohkan

realitinya manusia begini ramai
apakah salah guna konsep ESQ?
EQ ( manusia dgn manusia) dan SQ (manusia dgn Tuhan)
senang jaga hubungan dgn manusia
senang jaga hubungan dgn Tuhan

tapi yang kita dok buat adalah menyukarkan keadaan yang mudah
dgn meremehkan benda yang senang.
JAGA hubungan manusia dgn manusia
sudah tentu bukan hati sorang manusia ja kau perlu jaga
tapi manusia lain jugak yang punya hati dan perasaan

aku pernah terima satu ayat ni yg ku kira si dia sedang sentap!
YA tak lama lagi kau akan benci aku.
oi tak lama apa?? aku kat sini pun sekejap beb
nak benci apa, sekian lama aku sabar akan keadaan
terima keadaan ini blapang dada
dan tafsir permasalahan
guna zero mind process
aku jernihkan perasaan aku sendiri!

tapi yang kau tau hanya ramalkan peristiwa itu
aku benci kau.
mudah sgt nak kata benci.
kamus hidup aku dah banyak kata sabar dan sabar dan sabar
kau tak rasa apa aku rasa
dan aku tak rasa apa kau rasa
maka tolong ramalkan ia baik buat aku dan kau

kau fikir aku silap ramalkan kau
aku tak paham
aku tak upaya memahami
aku tak upaya membenci
tapi yang pasti aku syg kau
sbb kau insan baik buat aku
tp yang kau tanya hanya ramalkan
aku sedang berseronok
aku sedang tertawa bahagia
padahal tanpa itu semua
kau ingat aku boleh hadapi semua ini??

maka.. tolong fahami isi hati aku
bukan diam seribu kata
ungkap benci pabila mahu
ungkap sayang pabila perlu
aku merintih dalam senyuman
aku ketawa dalam berduka
kerana itu buatkan hatiku damai


maaf andai aku tak layak
terima kasih utk kesekian kali kita bersama
ego kau terlalu tinggi
makin aku rendahkan ego aku
makin tinggi kau tegapkan ego


im not a superhuman. im just a human
heheh






3 comments:

Cikgu Lela said...

sabar ya syah..rileksss..sometimes kita just nampak apa yang berlaku pada kita, dan tanpa kita sedar kita tak nampak apa yang kita dah lakukan..sometimes it become same..same as what you have done! :)indeed..yang penting saya sayang aisyahhhhhhhhhh!!

cikgu aisyah said...

saya kira awak tak memahami situasi saya..mjaga hati orang lain akhirnya ia memakan diri sendiri..tlg bitau apa perkara yang saya tak nampak dah saya lakukan hingga ia menyakitkan hati orang lain?
pemikiran TAK RASIONAL sahaja yang menyatakan SAMA antara apa yang saya lakukan itu sama dengan orang lain. hehe.

Cikgu Lela said...

yeahh then apa yang awk buat skrg ni tak sama ke dengan dikatakan sebagai pemikiran yang tidak rasional? kita akan cuba berkata itu dan ini, bila kita tertekan,bila kita rasa disakiti..tapi cuba kita berada di situasi ini dengan orang yang kita suka, orang yang kita sayang, saya rasa awak takkan berkata itu & ini. bila sayang melebihi benci,kata-kata macam ni takkan terkeluar.. :) *jadiorangdewasaitswassoooocomplicated*