Thursday, November 3, 2011

PD>MELAKA

NICE
SMART
Port Dickson adalah suatu daerah yang membangun dengan sektor peranginan dan tempat percutian terbaik bagi destinasi keluarga yang menginginkan suasana damai dan tenang. Melawat tanpa mandi pun di Pantai Port Dickson adalah perkara wajib bagi saya ketika cuti perkuliahan. Oleh kerana itu, masa lapang itu perlu diisi dengan quality event supaya quality time berjaya diperolehi. Maka, ibu dan bapa saya memilih untuk membawa kami ke hotel2 atau resort misalnya di Sunshine Bay, Tiara Beach Resort dan Tanjung Tuan Beach Resort. Walaupun rumah saya berdekatan dengan tempat tersebut, kami tetap pergi ke sana dengan mengisi masa bersama keluarga dengan melihat anak buah dan adik-adik mandi manda di swimming pool, atau makan di sana . Tetapi jika di pantai, seronok rasanya, makan pisang goreng, mee hoon, air sirap dan aiskrim bersama keluarga sambil ketawa dan bergembira.Sudah lama, tidak ke pantai sejak memasuki sem 5..mungkin, saya akan ajak ahli keluarga untuk ke pantai.


PD
cepat ABAH!


akak dan anak-anaknya
abah dan mak ku sayang


dari belakang
abah dan sydan ke melaka planetarium

mak adik sydan
Perihal ini menjadikan saya dan keluarga amat rapat. malah, perkara yang paling menggembirakan adalah hang out bersama family atau adik-beradik yang lain. Kami akan shopping sekitar PD dan Seremban kerana ayah saya seorang yang tegas dan tidak membenarkan anak-anaknya balik lewat dan saya tahu ayah amat menyayangi anaknya kerana melindungi kami walaupun kami sudah besar panjang. Sebab itu, saya takut sekiranya tidak memberitahu ayah untuk pergi ke mana2. Oleh kerana itu, kami sudah terbiasa keluar beramai2 walaupun ke shopping complex.. LAWATAN dalam negeri memang selalu ayah dan mak saya bawa, yang paling jauh Sabah tapi saya ada kelas waktu itu, jadi saya seorang tak dapat pergi,huhu..Tempat favourite mak dan abah adalah negeri Melaaaakaaa..Hal ini kerana, jika ada kelapangan sekalipun, destinasi makanan adalah di restoran ikan bakar la jawabnya. Sehinggakan saya jadi suka Melaka kerana selalu ke sana..hehhe...sekian!!saya sayang keluarga saya!!!

No comments: